Doelstellingen en ontwikkelpunten
Jan en Bart brachten voorbeelden uit de theorie tot leven en combineerden dit met ultieme samenwerkingsopdrachten. Met een heliumstick (wie kent het niet) en een stuk landbouwplastic werd de onderlinge samenwerking op de proef gesteld. Waar een aantal regioteams beide opdrachten met glans wisten af te ronden, waren andere teams vooral druk om collega’s te overtuigen van hun gelijk terwijl het resultaat van de opdrachten minder succesvol was.
Een derde sessie was bedoeld om per regioteam de doelstellingen en ontwikkelpunten in kaart te brengen met een viertal vragen. Omdat de kleedkamerdeur gesloten bleef ontstonden er oprechte gesprekken waarin iedereen kon aangeven wat er, naast alle positieve punten, op het vlak van communicatie en samenwerking beter kan in de toekomst.
De (interne) betrokkenheid en kwaliteit van dienstverlening naar een volgend niveau brengen.
De sessies resulteerden in concrete uitkomsten, die werden gevisualiseerd in een tekening. Het slotakkoord van deze dag, die in tweeën werd gesplitst door een overheerlijke lunch, waren de presentaties van deze uitkomsten om de onderlinge samenwerking te verbeteren. Ieder regioteam zet deze week al stappen om de gemaakte plannen te vertalen in concrete afspraken en acties.
De koe bij de hoorns vatten
Ons regioteam (Oost Noord) heeft de koe bij de hoorns gevat door een roulatieschema op te stellen, waarmee collega’s vestiging overschrijdend gaan werken. Doel hiervan is ten eerste om de onderlinge relatie te versterken om elkaar vervolgens beter te kunnen vinden in de onderlinge samenwerking. Hiermee willen wij de (interne) betrokkenheid en kwaliteit van dienstverlening naar een volgend niveau brengen, waarmee in het verlengde ook de organisatiedoelstellingen voor 2025 worden gerealiseerd.