Start van het AD-traject
Voor mij startte het met de introductiebijeenkomst in Apeldoorn en de dagen erna kreeg ik veel uitleg op kantoor. Ook begon ik al met het boeken van kleine administraties. Het was pittig en ik werd op school flink in het diepe gegooid. Door gelijk problemen aan te kaarten bij onze schoolcoach, werd het gelukkig beter en vond ik mijn weg hierin.
Dit vond ik zo gaaf, en gaf mij een trots gevoel.
Begin op tijd is een grote tip! Zoals ik al zei, er komt veel op je af en ik snapte in het begin echt niet altijd wat er van mij verwacht werd. Ik zorgde dat ik gewoon maar begon met wat ik dacht dat moest gebeuren. Met de feedback die ik vervolgens kreeg, kon ik weer verder.
De tweede periode ging een stuk gemakkelijker
Periode twee ging al een stuk makkelijker. Ik kreeg onder de knie wat er verwacht werd en ik hergebruikte onderdelen uit mijn verslag zoals het voorblad. Dit scheelde weer werk. Via mijn bedrijfscoach bij de Jong & Laan kon ik ook veel vragen stellen. Maar ook andere collega’s van mijn vestiging trek ik regelmatig aan de jas om ze wat te vragen. Ik voel hier alle vrijheid om vragen te stellen.
Mijn verslag wordt in het dossier van de klant opgeslagen!
Het gaat nu zelfs zo goed, dat een flowchart van het inkoopproces van een klant die ik heb uitgeschreven, wordt toegevoegd aan het dossier van de klant. Dit vond ik zo gaaf, en gaf mij een trots gevoel.