Uitdienst zonder gedoe voor zowel werkgever als werknemer
Praktijkvoorbeeld 1
Laatst belde ik een klant op om te vragen hoe het ging en of er nog bijzonderheden waren. Zonder verwachtingen, maar met mijn oren goed gespitst, ging ik het gesprek aan. Hij vertelde mij dat alles zijn gangetje ging.
Tussen neus en lippen door, liet hij vallen dat een zieke medewerker bij een ander bedrijf zijn werk aan het hervatten was. Ik zat gelijk rechtop en wist: hier kunnen haken en ogen aan zitten voor deze klant en medewerker.
Ik liet de klant weten dat we er goed aan deden om dit verder uit te zoeken. Nadat ik ophing, belde ik één van onze juristen voor advies. Ik legde de casus uit en samen keken we wat nodig was om het voor de klant en medewerker juridisch goed vast te leggen.
We werkten constructief samen, legden het plan voor aan de klant en zorgden voor de nodige documenten.
Het resultaat? We startten een re-integratie traject voor de medewerker. Op korte termijn was de medewerker hersteld en kon deze, met een vaststellingsovereenkomst, uit dienst. Daarna ging hij werken bij het andere bedrijf.
Alles was voor zowel de medewerker als mijn klant goed geregeld en vastgelegd. Beide partijen gingen prettig uit elkaar, gewoon zonder gedoe, zoals het hoort!